6. juni 2014

GRØNNKÅLCHIPS

Oh yes. Make it green.

Hvor glad ble jeg da jeg ramlet over grønnkål på Rema 1000 for leden? Aldri kjøpt før, bare lest om disse grønne sakene som enkelte sverger til (jeg er visst ikke en av de). Kjente jeg måtte prøve lykken - sunn og god snacks - for real? 



Jeg kan være tilbøyelig til å si ja, sammen med Cola Zero, men i lengden kommer savnet etter smågodt og Sørlandschipsen til å trenge seg greit på..

Nesten samtlige referanser jeg sjekket i Google hevder at de skal tørkes ved 41 (!) grader i 10-24 (!!) timer. Not for me. Jeg skulle ha grønnkålchips med en gang faktisk.

5 minutter på 225 grader fungerte helt utmerket. Jeg har aldri smakt 24-timerstørket chips før, så uten å vite hvordan det egentlig skal smake syntes jeg dette ble hur bra som helst!

Legg bladene flatt på bakepapir og spre de (ikke overlapp). Hell over olivenolje og dryss på ønsket krydder. Jeg brukte en salt- og urtemiks sammen med paprikakrydder.
Suksess. 

1 kommentar :

  1. Hmmm, skeptisk:)
    ... godteri og snacks skal ikke være sundt:))

    Men sikkert verdt et forsøk, tjoho:)

    Ha en fin pinsehelg!

    SvarSlett

Jeg blir utrolig glad for kommentarene dere legger igjen. Takk for at du tok deg tid!

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online