6. januar 2012

Kyllingsalat med blåskimmel

Tidligere denne uken komponerte jeg en litt annerledes salat basert på litt research på nettet og en drøm om salaten jeg fikk på Strand restaurant i sommer med blåskimmeldressing.. Den var himmelsk.

Skulle gjerne sett at jeg kunne fotografert salaten i dagslys, men som vi alle vet er det jo mørkt dagen lang for tiden... 


Kyllingsalat med blåskimmel ala Cecilie

Salat
Kyllingfilet (krydret med salt og pepper og stekt i ovnen - saftigst da)
Crispisalat
Lollosalat
Ruccola (jeg brukte dette og crispi, men syntes ruccolaen dominerer for mye)
Agurkterninger
Røde druer
Valnøtter i litt honning

Sjarlottløkdressing
4ss god olivenolje
1ss eddik
1/2 sjarlottløk finkuttet
salt og pepper
Dressingen helles over salaten og agurken før resterende ingredienser legges over. 

Blåskimmeldressing
3ss blå castello (eller lignende)
1dl lettrømme/ creme fraiche
1ts dijon sennep
salt og pepper

Helles over det andre. Voila! Jeg bare digger den de søte druene og valnøttene sammen med kyllingen og den relativt milde smaken av blåskimmel. Ai - min nye salatfavo!

6 kommentarer :

  1. Denne såg himmelsk god ut!
    Takk for at du deler.. Denne blir å finne på vår fredagskos-meny i dag♥

    Ønsker deg ei finfin helg :0)

    SvarSlett
  2. Dette hørtes kjempegodt ut! Er stor fan av cæsarsalat, så denne må jeg også prøve :) Takk for oppskrift!

    Ha en super helg!

    Klem Lene

    SvarSlett
  3. Ååh. Dette såg godt ut! Ingenting som er mer fristende enn en lekker salat nå i januar. :)
    Skal helt klart prøves.

    God helg! :)

    Klem Marlene

    SvarSlett
  4. Glimrende salat-variant! Prøves straks og med en gang:-)

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Har testet denne salaten, og den var bare helt super!!! :)
    Ha en super dag!

    SvarSlett

Jeg blir utrolig glad for kommentarene dere legger igjen. Takk for at du tok deg tid!

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online