28. april 2013

When in Paris

Paris var mildt sagt fantastisk og jeg vil egentlig bare tilbake med en gang! Drømmer om å spise makroner hver dag, drikke Chablis i solen, spise god mat, titte i små og unike butikker, gå tur i store grønne parker, høre folk snakke fransk.. Bare være på ferie. I en deilig storby.

Hotel Grand Ecoles 
Vi bodde på et gammelt, men utrolig flott hotell som man faktisk finner i boken Taschen Paris. Kontinentalfrokosten var ikke vår favoritt og jeg vil nok anbefale hotellet til eldre par enn oss selv. Vi trakk ned snittalderen betraktelig! Knis. Men fantastisk location og koselig bakgård. 

MERCI
Merci har visst nærmest blitt en turistattraksjon som står på mange tilreisendes to-do list og for vår del var den absolutt verdt et besøk! Stor butikk med alt fra interiør til klær, kontorstæsj, café og restaurant. Deilig moderne, men samtidig med masse retroinnslag. 

BREIZH CAFÉ
Breizh Café fikk jeg anbefalt av flere. De byr på litt sunnere pannekaker av bokhvete med alt fra deilige smeltede oster til egg & bacon. Du får også de vanlige pannekakene med is og karamellsaus hvsi ønskelig. Et lite, sjarmerende pannekakehus med lun stemning og hjemmelaget brus. Overhørte to amerikanske studenter omtale Breizh Cola som bedre enn den originale;-) Virkelig verdt et besøk! 


FLEUX
Jeg sier som Fjellby; hit skal jeg tilbake hvis jeg klarer å spare masse penger! Oh my for et mekka av interiør og stæsj. Fleux hadde jeg aldri funnet hadde det ikke vært for Lise. Tre butikker - lokalisert i samme gate - rett ovenfor hverandre. Den ene bedre enn den andre. Gosh! Mange fristelser måtte få bli igjen i Paris, men noen ble heldigvis med hjem! Helt perfekt var det å starte på Merci, spise en pannekake på Breizh Café og så ramle innom Fleux x3. Bare et lite tips. 

RESTAURANT KONG
Neste tips er å rusle videre ned til Rue de Rivoli og finne Kong Restaurant i Rue du Pont Neuf - på taket av Paris. For en deilig opplevelse! Maten smakte helt himmelsk og vinen likeså. Sukk. Det var visst her Carrie satt i ses 6 av SATC. Gotta love it!


PONT DES ARTS
Cute place med all verdens hengelåser som vitner om masse kjærlighet. Kan jo drømme om at alle hengelåsene fortsatt vitner om stødige parforhold selv om det sikkert er å tro på julenissen, men en veldig kul bro rett ved siden av Louvre. 

LOUVRE
Vi er ikke de ivrigste turistene på sightseeingfronten, men vi kunne jo spasere forbi Louvre når vi allikevel skulle gjennom den fine parken Jardin des Tuileries og på Ladurée. 

LADURÉE
Elsker Ladurée. Gaflet makroner som en gal og nøt fargene. Jeg er imidlertid litt skuffet over at makronene jeg spiste i København var bedre enn på dette historiske makronbakeriet, men disse var ikke feil de heller altså. Sukk. 

SACRÈ COEUR
Nydelig sted - alt for masse turister. Her er et bilde tatt fra et av de høyere platåene nedenfor kirken, men det bildet ikke viser er at utsikten over byen er stunning her oppe!

Vi fikk en kul opplevelse av en fotballtrikser hengende i en lyktestolpe nedenfor kirken. Topp stemning! 

Dette var en liten resiedagbok fra meg. Jeg har aldri vært i Paris før og hadde det helt topp. Test ut noe av det dere som vil.

14 kommentarer :

  1. Utrolig kjekke bilder fra turen deres! Vi var i slutten av Mars i Paris. Stolt over og være halvt fransk♥

    SvarSlett
  2. Paris er bare fantastisk. Det ser ut som du har hatt en flott tur. Nydelige bilder!
    Klem Bodil

    SvarSlett
  3. Så herlig det så ut. Flotte bilder. Paris er en fin by :)

    SvarSlett
  4. Åh, så nydelige bilder! Vi har feriert i Cannes-området de siste årene, og det er bare fantastisk... Elsker Frankrike!! Har aldri vært i Paris, men det fikk jeg bare enda mer lyst til nå!!!
    Ha en fin kveld!
    Klem Gry

    SvarSlett
  5. Paris er på listen over steder som må besøkes!
    takk for flotte bilder og inspirasjon :)

    Marte

    SvarSlett
  6. Fantastisk flotte bilder. Nå fikk jeg virkelig lyst å reise dit. Du fik presentert Paris med alternative bilder, ikke bare seightseeing bilder ;)

    Kjekt å følge deg både her og på Instagram.

    Synnøve

    SvarSlett
  7. Ååå, for noen fantastiske bilder du deler fra Paris!
    Nydelig lys og motiv -inkludert deg ;)
    Jeg har aldri vært i Paris, men drømmer om en tur dit sammen med min kjære en dag.
    Lev på minnene...
    Klem May Helen

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder! Budde utanfor Paris eit år da eg var au-pair, men har ikkje vore der på over 10 år minst, fekk så lyst tilbake når eg ser bilda dine :-) er ein fantstisk by!

    SvarSlett
  9. Underbara bilder! Vill bara till Paris nu!

    SvarSlett
  10. Nyyyydelige bilder til et koselig reisebrev! :)
    Nå fikk til og med jeg lyst til å reise til Paris. *fniz*

    Takk for at du deler din reise med oss.
    Jeg digger, digger, digger bloggen din <3

    Ha en kjempefin uke.
    Klem fra Heidi

    SvarSlett
  11. Jeg har vært noen ganger i Paris, men det begynner å bli noen år siden. Dine flotte bilder og skildringer gir meg lyst til å reise dit med en gang :-)

    SvarSlett
  12. Herlig! Perfekt reisemål på våren. Enig med deg i at Merci er helt topp å starte dagen på. Med våre tre gutter under 3 blir det en stund til neste Paristur, men en dag... Kommer i god stemning av å lese bloggen din - alltid fine bilder og farger:)

    SvarSlett
  13. Så fantastisk! Og så vakre bilder!
    Fikk lyst på en tur til Paris med det samme.
    Håper våren springer ut her hjemme snart slik at reiselysten demper seg litt.

    SvarSlett
  14. Fantastisk flotte bilder. Fikk SÅ lyst til å reise til Paris igjen! K.

    SvarSlett

Jeg blir utrolig glad for kommentarene dere legger igjen. Takk for at du tok deg tid!

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online