5. juni 2012

Scones

Det ble baking av scones på lørdag. Tro det eller ei, men scones er noe av det raskeste du kan ta fatt på av hjemmebakst, som smaker suverent og nærmest er idiotsikkert. Det tar ca 20 minutter. Maks 25. Say noe more! Noen med sjokolade og noen uten er suksess.


Jeg har brukt oppskriften til Trine, men byttet ut 0,5dl hvetemel med grovmalt sammalt hvete, samt brukt mørk sjokolade i noen av dem. Neste gang vil jeg tilføre litt mer sukker og smør i de med sjokolade, og ikke sammalt hvete. Godt ble det. Husk å ikke steke for lenge - heller for kort. Tørre scones er dårlig deal. 

God tirsdag! 

10 kommentarer :

  1. Dette så virkelig godt ut.
    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  2. De ser bare lekre ut! :)

    SvarSlett
  3. Tenkte fatisk akkurat på at jeg ville finne en oppskrift på scones! Godt med noe annet enn brød av og til :) Takk skal du ha!
    Ingrid

    SvarSlett
  4. Disse så veldig gode ut! Kjekt med noe som er kjapt, enkelt OG hjemmelaget! :)

    SvarSlett
  5. Mmm, elsker scones! Enkelt og godt, synes også det er godt de er litt mer sukkersøte - hihi!

    Fin kveld søte, klem

    SvarSlett
  6. Elsker scones, enkelt og godt. Har en god oppskrift på blåbærscones, mmmmm.
    Klem Bodil

    SvarSlett
  7. Nam nam, dette må jeg prøve :) Ta en titt på min blogg, en gøy give away til alle med baby :) herligbarn.blogspot.com

    SvarSlett
  8. Dette laget jeg i går, faktisk! :-)

    SvarSlett
  9. Mmm ser godt ut! Også så enkelt!

    SvarSlett

Jeg blir utrolig glad for kommentarene dere legger igjen. Takk for at du tok deg tid!

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online