16. april 2013

Pizza favourite numéro uno!

Nå kommer tiden for litt freshe mattips igjen håper jeg! Lysere tider og deilig mat på menyen. Denne pizzaen med creme fraiche er så god (om jeg skal si det selv) at en av gjestene våre måtte legge seg på gulvet fordi han var så mett. Tar det som et kompliment! Haha.. Jeg som bare er en helt vanlig husmor må vel kunne skryte litt av slikt. Fnis



Pizzabunn
5dl hvetemel
1/2pk tørrgjær
1,5ts salt
3ss olivenolje
ca 2,5dl lunkent vann

Pizzasaus
En halv boks creme fraiche
Finhakket hvitløk
1/4 finhakket chili
Masse finhakket frisk basilikum (eller Pasta Basilico fra Santa Maria)
Salt & pepper

Fyll
Krydret kyllingfilet (stekes litt i stekeovn og skjæres så i skiver)
Cherrytomater delt i to
Mozzarella
Ruccola (etter steking)

Stekes på 250C til den er gylden. Voila! Dette er min pizzafavoritt numero uno. Lover deg suksess!

Ha en deilig uke! Vi reiser snart til Paris. Kjenner meg sånn relativt klar for det - kun meg og min kjære! 

10 kommentarer :

  1. Delikate og fristende bilder <3
    Takk for at du deler oppskriften din! :)

    Det må være et stort kompliment når folk havner på gulvet etter middag. ;)

    Håper at du koser deg i dag!
    Klem fra Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. . . Og god tur til Paris når den tid kommer!
      Deilig med en kjærestetur til en romantisk by <3

      Slett
  2. Vi har også fått helt dilla på pizza med creme fraiche!
    Bruker spekeskinke på toppen, det er også veldig godt!

    Takk for at deler oppskrift!

    SvarSlett
  3. oi, den ser god ut. Hadde blitt veldig glad om du hadde tilføyd hvor mye du bruker av alt. F.eks. hvor mange gram kylling, hvor lenge den skal i ovenen, hvilket krydder osv ;)

    SvarSlett
  4. Mmm, den så jo NYDELIG ut!
    Lagrer, lagrer....

    Klem

    SvarSlett
  5. Så herlig med mattips!
    Den så veldig god ut, spesielt siden jeg er
    hekta på ruccola for tiden.

    God tur, og nyt herlige Paris!
    *Vil dit igjen, fin by som anbefales å besøke*
    Klemmer fra Maren

    SvarSlett
  6. Denne så utrolig god ut! Nesten lik min favoritt, men den er med spekeskinke på :D neste gang skal jeg absolutt prøve denne varianten :)

    Ha en fortsatt fin uke fine du :)

    Tina :)

    SvarSlett
  7. Tusen takk for inspirasjon :) må nesten bli middag imorgen dette! Kos deg i Paris. Ta med masse flotte bilder hjem til bloggen ;) stor godtur klem

    SvarSlett
  8. Mm denne så veldig god ut, må prøves!

    God helg Elin

    SvarSlett
  9. Oppskriften er lagret og denne skal jeg nok lage i nærmeste anledning :-)

    SvarSlett

Jeg blir utrolig glad for kommentarene dere legger igjen. Takk for at du tok deg tid!

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online