22. januar 2013

Grove matmuffins

For en stund siden ble jeg superinspirert av @ladybirdsnest til å bake matmuffins da hun postet et herlig bilde på Instagram. Da vi fikk noen venner på akebesøk i helgen svingte jeg meg med kjøkkenmaskinen. De ble jo så gode! Man kan velge allverdens fyll.. Jeg har justert litt på oppskriften.


Grove matmuffins (stor oppskrift, kan halvveres)
4dl hvetemel
4dl sammalt speltmel
1dl havregryn
2,5ts bakepulver
2,5ts natron
3ts rømme (hvis du har)
2 egg
5dl (ekstra lett) melk
1dl rapsolje
litt salt og annet kryddet
f.eks 200g smårettskinke
200g revet ost
f.eks vårløk og mais

Bland alt det tørre. Visp lett sammen eggene og bland i alt det våte. Stekes midt i ovnen ved 225 grader i ca 12 minutter eller til de er gyldne.


Lykke til!

23 kommentarer :

  1. Dette MÅ jeg lage!! Takk for tips;-)
    Ha en fin dag!
    Klem Bodil

    SvarSlett
  2. Lekre bilder:)
    til tross for omganssyken fikk jeg lyst på mat...;)
    disse skal prøves!

    SvarSlett
  3. hej :d vart köper du dina muffins formar? jag letar som en galning efter dom :( jag bor i jönköping å här har jag inte sätt några

    SvarSlett
  4. Åh, så lekkert dette så ut og smart ikke minst. Kanskje dette kan være en ide for å få i lillesnupp litt grønnsaker for han er i periode nå der han hvertfall ikke skal ha noe grønt, men morsom mat kan han gjerne spise. Og morsom mat for en liten gutt på snart to år er definitivt mat i muffinsformer ;)

    Takker for et godt forslag og ønsker deg en fortsatt fin tirsdag.

    Klem fra Therese

    SvarSlett
  5. Ser fab ut!

    Herlig tirsdag til deg, her skinner solen og humøret er på topp - kan man ønske seg mer?!
    klem
    -Maia

    SvarSlett
  6. Grove muffins er en favoritt her i huset. Supergreit å fryse også :)
    God tirsdag til deg!
    Ingrid

    SvarSlett
  7. Bra blogg, Cecilie!

    Det er Magne fra VG her, nå har jeg anbefalt innlegget ditt på forsiden av VG slik at flere kan få gleden av det.

    Er det andre som skriver en god blogg og vil ha mange nye lesere, ikke nøl med å sende en epost til meg på magnea _a_ vg.no

    :-)

    SvarSlett
  8. Dette så utrolig godt ut.
    Tusen takk for at du deler.
    Dette skal prøves :)
    Ha en kjempefin kveld.
    Klem fra Jeanette

    SvarSlett
  9. Det så godt ut!!! Gøy med litt mattips også!

    SvarSlett
  10. Står i ovnen nå :-)

    SvarSlett
  11. First of all.. NYHYHYHYDELIGE bilder!!!
    De muffinsene så bare lekker smekker ut! De skal jeg jammen ta og bake neste gang jeg skal ha lunsj her hjemme! NAM!

    Då var det straks off til jobb igjen.. innstilt på en heavy dag i morgen! Prioriterer ett viktig møte og ikke minst tur til frisøren fremfor å sove etter nattevakt... gjeeesp.. min kjære hater når jeg gjør det,.. for jeg blir en HEKS om ettermiddagen når jeg ikke sover.. hahaha.. jeg får prøve å beherske meg !
    Hadde en skikkelig TRYNINGS i går natt! Flatet rett ut på bar asfalt foran han jeg jobber med. Det verste var at det ikke var glatt, jeg stumpet bare og fikk ikke beina mine med meg. Mega flaut! Så jeg ble liggende på asfalten og le meg ihjel.. han trodd jeg gren :-) HUffda.. ble noen skrubbsår på knærne.. jeg ler enda av synet over meg selv. Jeg har jo en elendig dårlig egenskap.. jeg har sånn skadefryd.. kan ikke noe for det, men om noen faller (inkludert ungene stakkars).. så begynner jeg å le! Jeg klarer ikke å holde meg.. så det var godt å kunne fryde seg litt over min egen skade og KLUMSENHET i natt :)
    Håper jeg har beina med meg i natt da!

    GOOOOD KLEM

    SvarSlett
  12. De så knallgode ut! :)
    Linda

    SvarSlett
  13. Åh, N-A-M ! Elsker den retro salatbollen ! :)

    SvarSlett
  14. Hvor kommer "grove" inn hen?? Er det dæsjen med havregryn som gjør de grove?? Misvisende....

    SvarSlett
  15. Hei "Anonym". Havregryn og sammalt speltmel for eksempel.. Helt valgfritt å bake disse fremfor grovere alternativer.. ;) Cecilie

    SvarSlett
  16. Så veldig gode ut, må prøves! så fin blogg du har, mye inspirasjon å finne her :-)

    SvarSlett
  17. Såå fristende! Denne må prøves ut :)

    SvarSlett
  18. DIsse så nydelige ut! De må jeg prøve :) Flott blogg du har :)

    SvarSlett
  19. Matmuffins er populært her hjemme også så denne oppskriften skal jeg prøve.
    Ha en fin helg.
    Klem fra Hanne Mette

    SvarSlett
  20. Akkuratt hva jeg søkte etter i går. I dag skal disse i ovnen, takk for super oppskrift! :-)

    SvarSlett
  21. disse seg gode ut. hvor mye av deigen haes i hver form?

    SvarSlett
  22. fant denne oppskriften da jeg goola grove muffins, og de ble veldig vellykka! sitter og spiser nå med overhengende fare for smuler i tastaturet.. ;) takk for at du delte oppskriften!

    - Elin

    SvarSlett

Jeg blir utrolig glad for kommentarene dere legger igjen. Takk for at du tok deg tid!

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online