28. desember 2011

Karamelliserte valnøtter

Dette er et godt gi-bort-tips! Jeg er en skikkelig osteelsker og digger noe søtt og godt til. Hjemmelagede karamelliserte valnøtter er en vinner og ikke minst superenkelt å lage.


Denne søte lille krukken var en fin gi-bort i julen. 


Oppskrift
200g valnøtter
3ss honning
2ss sukker
0,5ts salt

Legges på et brett med bakepapir og stekes i 3 min ved 200 grader. Pass på at nøttene skilles før steking så de ikke steker sammen. Enjoy! Mmm.. 

Og fortsatt god jul! Det blir litt rolig her på bloggen frem til helgen, men da er jeg tilbake!

5 kommentarer :

  1. dette så godt ut! og så enkelt å lage... takk for tipset, tror jeg må prøve meg på disse!

    SvarSlett
  2. Nam!!!!
    Tanke: må skynde meg å lage og spise før det blir 2012 :)

    Klem Gitte

    SvarSlett
  3. For en koselig gave. Ser skikkelig fristende ut. :)
    Er ute på oppdagelsesferd og fant bloggen din, kjempe koslig her! Så mye lekre bilder. Legger meg til som følger. Klem. :)

    SvarSlett
  4. Dette passer nok helt perfekt til ost! Godt tips! Nyt gode romjulsdager med dine Cecilie.
    Klem fra Hanne Mette

    SvarSlett
  5. Oi, det høres ut som en kjempegod oppskrift, skal prøves! Tror du jeg kan bruke lønnesirup (Maple Syrup) i stedet for honning? Fortsatt fin romjul til deg og dine! Klemmer

    SvarSlett

Jeg blir utrolig glad for kommentarene dere legger igjen. Takk for at du tok deg tid!

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online