30. mars 2011

Det er ingen skam å snu..

Har jeg hørt... Men hvorfor er det sånn at jeg ikke klarer å bare snu, av og til. Jeg snakker ikke om fjelltur i dårlig vær, men påbegynte prosjekter som jeg bare burde avsluttet før de var ferdige. Som denne kosekluten, eller sansekluten, som den også kalles. Man skulle tro at denne lille saken var en skikkelig rask sak, men for meg som ikke er ekspert var det en prøvelse!


Det begynte med at jeg fikk fantastisk god inspirasjon hos RA, bak bloggen Fine ting tingeling. Supersøt blogg. Jeg fant stoffene jeg ville ha, kuppet en liten ranglesak som skulle klirre inni og klippet av søte lapper på klær jeg fant i skapet. Nå skulle jeg også bruke den fine kutte-og-måle-matten og kniven jeg hadde fått og dette skulle bli suuuuperlett! Puh.. Problem: velour (baksiden av kluten) er et h..... å sy med! Det sklir og ordner seg på egenhånd og det fikk meg nærmest til å klikke. På et tidspunkt var jeg så sinna at jeg ville kaste hele prosjektet. Det skal sies at blodsukkeret var lavt..


Ja, her ser det så koselig ut atte. Rosa DIY med sommerfugler og det hele. Ikke la deg lure!


Tro det eller ei. Kluten ble til slutt fin den, halvparten så stor som det som var meningen (sydde meg innover som en gal for å få saken til å se rett ut. Dumme dumme velour). Moralen er; noen ganger er det faktisk bare fint å kjøpe et ferdig produkt. Det er ikke alltid så kos å lage alt mulig, hehe. Selv jeg som er skikkelig glad i å sy kan innrømme dette. Men stort sett er det supergøy, og en annen ting jeg skal innrømme når jeg først er i det humøret; jeg er knallfornøyd med den goslige kluten.. 

8 kommentarer :

  1. Syns den var kjempeflott jeg!! FLinka :) Har ikke sittet foran symaskinen siden juni i fjor, men tror jeg må ta ha en økt snart og sy litt ting til den lille i magen!

    Håper formen din er fin,fin!!

    Klem

    SvarSlett
  2. Så fin klut! Lage òg sånne sanseklutar, så kjekt me ny inspirasjon :-)
    Kjempefin blogg har du, eg slenge meg med som følgar!
    Og forresten, gratulera med gutt i magen! Eg vente på ei jenta som ska komma i slutten av mai.

    Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  3. Hihi, kjenner meg igjen;))
    Enkelte ting er jeg flink til og sy, men jeg er ingen syerske akkurat, haha!
    Og det er nok av ting jeg har revet meg i håret og til slutt kastet i søpla!!!

    Men kosekluten ble jo kjempefin ♥ Og så gøy og ha noe til bebisen som du har laget selv, hihi...

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Hihi jeg kjenner meg igjen :-D
    Men den ble jo super fin :-)Kost å ha noe som mamma har laget ;-)

    Klem Ellen

    SvarSlett
  5. Hehe, kjenner meg så altfor godt igjen. Det skal helst være ferdig med engang! Koskluten ble vertfall kjempe søt :) Mange hærlige farger og mønster som sikkert blir spennende for en liten en å se på :)

    SvarSlett
  6. Hei igjen! Veldig kjekt at du likte klutane! Synes nå din blei vel så fin... Tar 150 kr + frakt (ca 20 kr). :-)

    SvarSlett

Jeg blir utrolig glad for kommentarene dere legger igjen. Takk for at du tok deg tid!

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online