14. november 2010

Helgefrokost med sjel!

Denne helgen har vi hatt frokost med hjemmebakte scones. Det tar 30 minutter! Er det noen sak? Jeg nyter frokoster og helgedager som det. Med levende lys og ro i heimen. Testet en oppskrift fra Wenches kjøkken på TV2 denne gangen, med stor suksess. Oppskrift lenger ned. Min kjære syntes konsistensen på scones er rar, så det må stekes litt rundstykker ved siden av, tihi.. 


Oppskrift på scones
100g smør
7,5dl hvetemel (eller halvparten sammalt hvete finmalt. Jeg brukte sammalt spelt)
2ts bakepulver
1ss sukker
1/2ts salt
1 egg
3 dl yoghurt (jeg brukte matyoghurt da det var det eneste jeg hadde)
1,25dl melk

Bland tørrvarene og smuldre i smøret. Ha så i egg, yoghurt og melk. 
Stekes mist i ovnen ved 200 grader i ca 15 minutter. 


Den nye julekoppen fra Starbucks i London er selvfølgelig i bruk allerede. Sjarm!


4 kommentarer :

  1. Kos søndag da ♥ Herlig med hjemmebakt til frokost:) Flott kopp!

    Ha en fortsatt fin søndag...

    Klem Line

    SvarSlett
  2. MMM, så deilig start på dagen! Jeg er heller ingen stor scones- fan, men kanskje denne oppskriften får meg på bedre tanker? ;-)

    Ser at bloggen din har fått "julefinish" på seg, *LIKER* :-)

    Fortsatt fin søndag til deg også, søte Cecilie!

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  3. åååh, Starbucks koppen!! <3 Det så ut som en utrolig deilig frokost :) Jeg får skikkelig julestemning av å se på bloggen din! Kjempesøt header + det snøøør på skjermen. I like!! Julestemning er jo det beste som finnes - og det vet jeg vi er 2 om ;) Jeg ringer deg senere i dag jeg, beste!! Marthe.

    SvarSlett
  4. Åh, så koselig Cessi, du er virkelig prinsessen av å gjøre det hyggelig for andre rundt deg;) Og en ting til, Preben synes også scones er helt rart, ikke rundstykke, eller boller, han liker det ikke..Kanskje det er noe med gutter? Jeg ELSKER det ihvertfall, og dine så knall ut<3

    SvarSlett

Jeg blir utrolig glad for kommentarene dere legger igjen. Takk for at du tok deg tid!

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online