6. juli 2010

Tips til en bedre sommer

Mange har kanskje ferie nå? Jeg har ikke, men benytter sjansen til å ønske god sommer med noen ferietips! 

1. Peel huden minst en gang i uken. Slik fjerner du døde hudceller og gjør huden klar for solen! Brunfargen sitter dermed lenger.. Jeg bruker Artdecos Refining Body Peeling. 
2. Lakk tåneglene. Dette gir max sommerfølelse og ser superfresht ut. Husk også fotbad innimellom for myke og lekre føtter. Scholls krem for sprukne hæler eller forebygging av dette gjør underverker! 
3. Lag hjemmelaget iste som kjøler i varmen. Se oppskrift nederst i innlegget. 
4. Nyt friske smoothies i solen. Ingredienser som garantert treffer blink: ananasjuice, frossen ananas, friske jordbær og pasjonsfrukt. 
5. Les bok! Selv om noen bøker er vanskelige å komme i gang med er det nydelig når en først treffer historien. Ingenting er mer avslappende.. 
6. Plukk blomster. Humøret stiger garantert betraktelig og du kan ta vakre bilder. 
7. Gå barbeint.
8. Husk "reserveaktiviteter" hvis regn! Pakk med deg masse gøy så du ikke går på en regn-smell, men vil huske sommerferien som noe godt allikevel; magasiner, fotoapparat, spill, filmer, musikk på iPoden, bøker, maling og koster for å gjøre et kjedelig rom på hytta finere?, kremer og peeling for litt hjemmeSPA, gode oppskrifter for en herlig inne-middag... 
9. Avkjøl med deilige hjemmelagde sprayflasker med ulike lukter. Inspirasjon finner du her.


HJEMMELAGET IS-TE
0,5 l vann
2ss løsvekt te (gjerne smakssatt grønn  te)
2 ss sukker
1 fersken
2 stilker mynte?

Kok opp vann og ha i te og mynte. La trekke i 5-6 minutter. Sil av og ha i sukker. Hell over i mugge. Del fersknen i to og fjern steinen. Del båtene i to og ha i muggen. La det avkjøles i kjøleskap og hell så over i store glass med isbiter. Enjoy! 

3 kommentarer :

  1. Gode tips =) Jeg lager ikke så ofte is-te, men bruker ofte bringebærblader og lager meg varm te av. Knuser en håndfull i en morter, heller over varmt vann og lar trekke i 5 minutter. Smaker nydelig, spesielt med en liten dert flytende honning i.

    SvarSlett
  2. Masse gode sommertips! Kanskje jeg skal prøve ut noen og se om det hjelper på sommerfølelsen. Det er ikke mye som minner om sommer her akkurat nå. Her er det nesten litt høstlig...

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  3. Salige lavendel; så fantastisk tips! Det hørtes utrolig godt ut. Skulle ønske jeg hadde bringebærbusker i hagen. Takk for tipset!

    Barbro: så utrolig trist med høst-stemning! Uff.. Da tror jeg nok ikke sommertipsene mine bidrar i særlig grad. Håper solen titter frem snart og at du får en knallsommer! Klem fra Cecilie

    SvarSlett

Jeg blir utrolig glad for kommentarene dere legger igjen. Takk for at du tok deg tid!

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online